De vakantieweek is bijna gedaan. Maar nog even van de omgeving genieten.
Donderdag 11 juni 2026
Vandaag wilde ik De Versroute van 3,6 km doen. Deze route gaat helemaal rond het park heen. Uiteindelijk is het geen 3,6 km geworden want we hebben een klein stuk afgesneden. Na bijna een week kenden we de omgeving al beter.








Deze route was een combinatie van asfalt (fietspad tussen de bomen), bos en een klein beetje heide. Onderweg kregen we een lichte bui terwijl het droog zou blijven volgens buienradar. Gelukkig was de bui snel overgetrokken en scheen de zon weer.
We kwamen nog kabouters tegen. Niet de meest schattige kabouters, maar het viel wel op in het landschap. Of ja, mama had ze gespot, want ik liep er gewoon langs. Ze lagen een beetje van het wandelpad af namelijk.
In de namiddag heb ik een lang dutje gedaan. Ik zet geen wekker en ben dan ineens twee uur verder.


Ons laatste avondmaal was in het Grand Café. Als voorgerecht hadden we allemaal aspergesoep. Deze was lekker. Als hoofdgerecht koos ik weer voor mijn vertrouwde biefstuk met champignonroomsaus.
Naast ons zat er een jong gezin met een baby van 8 maanden. Die baby was zo schattig. Hij entertainde de mensen rondom zich met zijn lieve babyglimlach.
In de regen, want ja, het regende weer, wandelden we terug naar het vakantiehuisje. Ik heb gelukkig een heel goede waterdichte wandeljas. Ik was zo moe, dus kroop ik weer mijn bed in.
Vrijdag 12 juni 2026
De dag van vertrek. Ik pak op donderdag al wat in. Zo heb ik van die travelbags. In de grote travelbag leg ik de vuile kleren in. In de middelgrote travelbag leg ik de propere kleren in. En in de kleinste leg ik het vuile ondergoed en sokken in. Bij het uitpakken thuis vond ik dit heel handig. Hop, de travelbag met de vuile kleren recht de wasmand in.

Ik krijg altijd commentaar dat ik de grootste valies moet hebben. Maar in deze valies zitten ook mijn toilettas en schoenen in. Mijn ouders hebben een aparte schoenenzak en een beautycase.
En dan op naar huis. Sleutels inleveren en een tussenstop maken bij de supermarkt voor de lege petflessen én het statiegeld. Vanaf de supermarkt is het naar huis. Al lijkt het erop dat de gps ons via provinciale wegen stuurt. Gelukkig raakten we eindelijk op de autosnelweg. Wanneer we de autosnelweg in België willen verlaten, was het weer miserie (door o.a. een ongeval op de Antwerpse ring). Dat drukke verkeer mis ik dus niet op vakantie. Aanschuiven en uiteindelijk rechtsomkeer maken om via een andere weg thuis te raken. Thuis aangekomen ben ik meteen doorgereden naar de supermarkt voor vers fruit. Nadien heb ik pas mijn valies uitgepakt. Vind ik niet leuk om te doen, maar ik wil het wel opgeruimd hebben.

Dag Bollo. Het was een fijne week bij jou. Ik heb veel meer gedaan dan ik oorspronkelijk gepland had. Zo heb ik twee wandelingen kunnen maken en ben ik de eerste drie drukke dagen overeind gebleven. Dat is volop genieten. Toch ben ik wel blij om thuis te zijn. Op vakantie gaan is leuk, maar oost west, thuis best is het nog altijd.

Die laatste zin: helemaal mee eens;). Maar heerlijk dat je zoveel hebt kunnen doen en dat het een fijne week is geweest!
LikeLike