Boekrecensie | Striemen aan het zwembad #1 – Fiona Gothfield

Het eerste deel van het boek was meteen vermakelijk en luchtig, maar toch ook wat verwarrend. Wat ik juist bedoel, lees je in deze recensie.

Striemen aan het zwembad #1 | Fiona Gothfield

2022 | Books & Butterflies | 114 pagina’s

Gelezen via KoboPlus

⭐⭐⭐

Korte inhoud

Een jaar nadat Wendy haar overspelige partner de deur wees en Sanne weduwe werd, trakteren de 41-jarige alleenstaande moeders zichzelf op de reis van hun leven. Een jaar nadat Wendy haar overspelige partner de deur wees en Sanne weduwe werd, trakteren de 41-jarige alleenstaande moeders zichzelf op de reis van hun leven. Met hun nieuwe garderobe, pronken ze met hun ‘striemen’ aan het zwembad in de prachtige Dominicaanse Republiek. Tijdens deze korte vakantie worden hun levens helemaal op hun kop gezet en ontmoeten ze verschillende heren na heel wat alcohol te consumeren. Ze genieten van de mannelijke aandacht, al twijfelen ze over de bedoelingen van de mannen. Wendy en Sanne krijgen heel wat nieuwe inzichten tijdens hun zonnige verblijf. Vluchten ze hiervan weg of zullen ze zichzelf – met striemen en een maatje meer – eindelijk accepteren?

Mijn mening

Prille veertigers Wendy en Sanne hebben hun leven in het teken van hun gezin gezet. Totdat de ene een alleenstaande bedrogen moeder wordt en de andere weduwe. Na een rouwperiode besluiten ze hun leven weer op te nemen. Ze boeken een reis naar de Dominicaanse Republiek en willen er ten volle van genieten. Zich weer even vrouw voelen, inclusief de bikini’s en striemen.

~

De cover en vooral de titel wekten mijn interesse op. Toen het boek via KoboPlus beschikbaar was, downloadde ik het.

Het verhaal wordt in afwisselend perspectief verteld. De ene keer lees je vanuit Wendy en de andere keer vanuit Sanne ‘You can call her San.’

De schrijfstijl is enorm beschrijvend. Er is voldoende ruimte voor dialoog, maar hier had ik soms ook moeite met de opbouw. Wanneer er een dialoog is, is het meteen een hele tekst met aanhalingstekens. Daarnaast was de lay-out af en toe verwarrend. Op dezelfde regel stonden twee zinnen, de ene zin van Wendy en de andere van Sanne. Wie zegt nu wat? Ik heb regelmatig terug moeten lezen om uit te dokteren wie de zin juist zei. Het verstoorde toch mijn leesritme een beetje.

Het verhaal op zich is vermakelijk en luchtig. En potvolkoffie toch, wat een cliffhanger. Fiona Gothfield weet de lezer toch echt wel te lokken naar het tweede deel van het verhaal… Mij ook. 😀

Liefs ❤
Kim