Klaar voor een blog met heel veel foto’s? Hier gaan we…
Zaterdag 6 juni 2026
Na een relatief goede nacht en een ontbijtje stapten we in de auto naar Arcen. Vandaag wilden we de kasteeltuinen bezoeken. Dit park is 32 ha, dus we hebben onze stappen wel gezet.


Na een leuke verwelkoming van de karpers, die je ook kon voeren, begonnen we aan de tour in het park. In de voormiddag hadden we nog een lekker zonnetje, in de namiddag kwamen er enkele buien langs. Gelukkig konden we steeds schuilen in een hutje.
Ik heb de blog opgedeeld in de tuinen. Per tuin heb ik de foto’s geselecteerd. Het zullen dus voornamelijk foto’s zijn en weinig tekst. De foto’s zeggen al genoeg: de tuinen zijn prachtig. En dat weten bruidsparen in de omgeving ook.
Rozentuin














In de rozentuin besteed je de meeste tijd. Het is groot opgezet en er zijn heel veel rozen. Ik hou ervan. Of zoals mama zou zeggen: “Ze ziet weer bloemen.”
Water- en beeldentuin






Deze tuin is een combinatie van beelden en gedichten. Ik heb de gedichten in de rapte gelezen en ik vond ze mooi geschreven.
Lommerrijk



Als ik kleine watervallen zie, moet ik er een foto van nemen. Ik vind dit zo rustgevend.
Bergpaviljoen

Tijd voor de lunch. We gingen iets eten in het bergpaviljoen met uitzicht op de bergtuin. Ik bestelde rundskroketten met brood. Ik had ook eerst een bruiswater besteld, maar met die 20 cl heb je dat zo op. Toen ben ik een homemade ice tea gaan halen. Heel lekker en fris en je had het tenminste niet op na twee slokken.
Bergtuin / Adventure Minigolf



De adventure minigolf is verweven in de bergtuin. Broer en schoonzus gingen minigolfen en wij betraden de bergtuin alsof we in ergens in Oostenrijk zaten. Natuurlijke trappen met stenen, klimmen en dalen,… Ik had mijn wandelschoenen aan en dat was in de bergtuin wel nodig. Maar het is wel een prachtige tuin.
Mediterrane tuin



Patiotuinen






Ooievaarsnest



En toen zagen we de ooievaar. Ik heb langs alle mogelijke kanten foto’s getrokken. Lang leve de inzoom van mijn camera.
Italiaanse tuin




Bamboebos

Oosterse watertuin















De oosterse watertuin zorgde ook voor heel wat mooie foto’s. Water trekt me sowieso aan en dat was in deze tuin wel te vinden.
Pauw in bloemen

Dit is al een prachtige pauw, gemaakt uit bloemen. Maar een echte pauw is toch beter?
Een echte pauw


Want ja, we zagen een echte pauw. Dit is op zich niet zo speciaal, maar wel als de pauw zijn staart helemaal open zet. Dat gebeurt niet vaak. Wij waren niet de enige met een fototoestel/camera in de aanslag. De vrouwtjespauw had echter geen interesse en scharrelde gewoon verder rond. Uiteindelijk droop de mannetjespauw af.
Het kasteel
Op het grote domein staat ook een kasteel. Hieronder enkele sfeerbeelden van het kasteel en enkele objecten van de kunstexpositie.















En dan was het tijd om weer naar Landal te rijden. We hadden namelijk gereserveerd in het Grand Café op het park.


Ik koos voor mijn oude vertrouwde biefstuk met champignonroomsaus. Daarna bestelde ik een latte macchiato met hazelnoot. Ik vond die de vorige dag zo lekker. Helaas proefde ik niets van de hazelnoot. Het was dus een gewone latte.
Nadien gingen we terug naar het huisje. Ik kroop in bed, want het was een lange vermoeiende dag geweest.

Ik kende dit niet, maar ik geloof zeker dat ik hier ook eens heen moet. Echt prachtig!
LikeLike